עשרת הדיברות של העובד המושלם: עשה ואל תעשה בהתנהלות מול לקוחות וקולגות

העבודה היא חלק מהותי בחיים של כל אחד מאתנו. ככל שמדובר בתחום הפרה-רפואי, על מנת להצליח בו יש ליצור איזון נכון בין התנהלות מקצועית, קשרים לבביים עם הקולגות ותקשורת טובה ונעימה עם הלקוחות. להלן שורה של כללים בסיסיים שיכולים לסייע בשימור קריירה ארוכה ומשגשגת:

בצעו כל תנועה בביטחון

בתחום הרפואה והפרה-רפואה הלקוחות והמטופלים עשויים לחוש כי הם מפקידים את גופם בידיכם. על כן עליכם לשדר להם ביטחון מלא במעשיכם. כך הם ירגישו בטוחים במהלך הטיפול ויעברו אותו בתחושת נינוחות ורוגע. הפחתת הלחץ עשויה לתרום להצלחתו של הטיפול, משום שבמצב רפוי ונינוח של המטופל כל פעולה נעשית בקלות ובאפקטיביות מרבית.

נהלו תקשורת עם הלקוח – אך במידה הנחוצה

הזכירו למטופלים שמאחורי המכשירים המתקדמים שיכולים להיראות מאיימים, ישנו אדם הדואג לתפקוד ללא דופי ונמצא שם בשבילם. עם זאת, גם דיבורים צריכים להיות מדודים תוך התעניינות בנוחות המטופל. יש להקפיד על שמירת גבולות וכיבוד רצון הלקוח לאווירה שקטה.

שילוב מאוזן של אדיבות ואסרטיביות

אדיבות בסיסית המלווה בחיוך אמיתי תעזור לבסס יחסים מקצועיים פנים ארגוניים בין העובדים וכן תיצור את האינטראקציה הרצויה בין המטפלים למטופלים. עם זאת אל תחששו להיות אסרטיביים במידה ואתם חשים כי זה הכרחי.

שמירה על גבולות ואתיקה

עבודה בקליניקת טיפולים עשויה ליצור תחושת קרבה מכורח המציאות. על כן יש להקפיד שלא לערב יחסים מקצועיים עם קשרים אישיים.

שמירה על גבולות בין מנהלים לעובדים

מערכות יחסים אישיות בין מעסיק לעובד אינם לגיטימיים במקום העבודה, שכן מדובר בחציית קווים אתיים ועבירה על חוק ההגנה מפני הטרדה מינית (במיוחד סעיף יחסי מרות וניצול לרעה מעמדת כוח).

אל תפספסו את החופשות שלכם

תחום הרפואה והטיפול עשוי ליצור זיקה חזקה מאוד למקום העבודה. עם זאת, הקפידו שלא לדלג על ימי החופשה, שמטרתם היא ריענון וחידוש כוחות. דחייה והימנעות מיציאה לנופשים מגבירה את תופעת השחיקה הבלתי נמנעת.

הגיעו לעבודה בזמן

דיוק בזמנים הינו חלק מסט ערכים המתבקש מכל עובד בצוות. במיוחד מהעובדים במשמרת הבוקר. אך גם מי שמגיע לעבודה מאוחר יותר, חשוב כי יקפיד להגיע בזמן ולהתחיל את עבודתו בנחת.

אל תעודדו אינטריגות בעבודה אלא טפחו אווירה תומכת

פטפוטי רכילות, לעג ואף חרם אינם תורמים בלשון המעטה לאווירה חיובית במקום העבודה, אלא יוצרים מרחב עכור שבו העובדים עסוקים בתככים. במקום זאת, טפחו אווירה חברית תוך קיום מנהגים כגון הבאת עוגה וכיבוד בימי ההולדת, איסוף כסף לרכישת מתנות בחגים, הרמת כוסית משותפת וכו'.