ייעוץ ארגוני

[inwave_heading preview_style_1="" heading_type="h2" title="יעוץ עסקי אישי וארגוני" description="לבעלי עסקים קטנים ובינוניים" align="center" color_title="#f18f20" font_size_title="2em" font_family_title="Alef" line_height_title="1.4em" color_description="#6f6f70" font_size_description="1.7em" font_family_description="Alef" font_weight_description="400" line_height_description="1em"]

האתגרים העומדים בפני עסקים קטנים ובינוניים דורשים לעתים פתרונות מאתגרים עוד יותר מחברות על ותאגידי ענק. מרבית העסקים המשתייכים לקטגוריה של עובד אחד ועד עשרה-עשרים עובדים,  מקדישים את מרבית זמנם להישרדות כלכלית וניהול תהליכי גבייה ובירוקרטיה. למרבה הצער חלקם הגדול מתקשה להשקיע משאבים גם בשימור לקוחות ובניית אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח.

אחת השאלות  המכריעות את גורל העסק והמשך קיומו נוגעת להתמודדותו בהצלחה עם הגדלת  מעגל הלקוחות הקיים תחת השינויים החלים באופן תדיר בשוק. בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה, עבר תחום השיווק והפרסום שינויים ושדרוגים רבים, זאת לצד התמורות המהירות גם בהרגלי ההתנהגות של הצרכנים. כיום הצרכן מאוד מודע לכוחו, הוא משכיל לנהל את קניותיו על ידי שימוש במנועי החיפוש וערוצי הדיגיטל השונים.  באופן טבעי, עסקים קטנים שסובלים לרוב מחוסר תקציבים, מתקשים להתאים את עצמם לקצב המהיר של דרישות השוק.  כל זאת ועוד תחת החרב המאיימת של סטטיסטיקת ההישרדות העגומה של עסקים קטנים. על פי נתונים עדכניים, אחד מכל שלושה עסקים חדשים ייסגר בחמש השנים הראשונות לקיומו.

כמי שבאמתחתה ניסיון של 25 שנים בתחום הניהול, המכירות, ההדרכה, ניהול המשאב האנושי, הנעה ותימרוץ שיווק פרסום, ותפעול , בחברה בינונית ובארגונים של מאות עובדים, אין לי ספק כי פונקציית הייעוץ העסקי מהווה גורם מהותי בהתנהלות תקינה ובמימוש הפוטנציאל העסקי.

מהו ייעוץ עסקי אישי, וכיצד הוא יכול לקדם את העסק שלי?

בעסקים קטנים בעל הבית הוא האיש הקובע. הוא מנהל את העסק שלו לבד ומביא איתו את סל היכולות האישי שלו, שלעיתים מותנה ומוטה לכיוון היכולות שלו, התכונות האישיות   והקשיים שלו.

לדוגמא, אני פוגשת בעלי עסקים המתקשים בגביית התשלום או בתמחור נכון של המוצר שלהם;  בעייתיות נובעת מקושי ברמה האישית בכל הנוגע להתנהלות מול כסף. חסרה להם הבהירות לעצמם וללקוחותיהם בכל הנוגע לתגמול המגיע להם. זה יכול לפגוש אותם באמונות שיש להם לגבי עצמם, לגבי כסף (כסף זה דבר רע, משחית, מלוכלך…), אשר לא בהכרח מקדמים ונכונים לעסק שלהם.

לעיתים בעל הבית הוא אבא מבוגר שהקים את העסק לפני 50 שנה ועדיין מנהל אותו באותה הדרך והסגנון, למרות שהעולם שלנו השתנה, העובדים שלו השתנו, הלקוחות שלו השתנו. לאור כל זאת קיים אצלו קושי לראות שצריך וחייב לבצע שינוי/ להסכים לבצע שינוי זה אומר להתמודד עם הפחד לעשות שינוי – ולפעמים זו כל מהות הליווי שאני צריכה לתת.

למה אני בכלל צריך את זה?

בעסקים זעירים/קטנים ולעתים גם בינוניים קיימת הנטייה לוותר על שירות של ייעוץ עסקי במחשבה שזו הוצאה מיותרת. גם כך התקציב מצומצם, ההוצאות מרובות, המיסוי גבוה וקשה להשיג מרווח נשימה מחודש לחודש. אולם חשוב לחדד כי דווקא שירות זה הינו השקעה שתניב פירות ובעיקר תסייע במיצוי הפוטנציאל עד תומו. זו החלטה חכמה, בעלת אופק. מי שרוצה שיהיה לעסק שלו אופק, על מנת לנצח את הסטטיסטיקה הפסימית,  צריך להחליט איפה הוא משקיע. האם להמשיך להזרים משאבים  לאותה הדרך שלא בהכרח מביאה תוצאות ? או לצאת מאזור הנוחות המוכר ולנסות משהו אחר? עיניים  אחרות, רעננות, מנוסות, יכולות בהחלט לעזור לראות אופקים חדשים לעסק שלך.

מהו הדבר הראשון והחשוב ביותר בייעוץ לעסקים (אך כמעט ולא מתייחסים אליו)?

מבעד ל-25 שנות ניסיוני בשוק העבודה, בעמדות מפתח ותפקידי ניהול בדרגות בכירות ובארגונים שונים, למדתי כי היכולת החשובה ביותר כאשר מגיעים לעסק ומתחילים לעבוד עם בעליו, היא להקדיש תשומת לב והקשבה לקיים. עוד בטרם מתחילים לשנות  , צריך להתוודע לפעילות בשטח באופן מעמיק ויסודי. על מנת לקבל את האינדיקציה הברורה ביותר בנוגע למודל ה-SWOT (חוזקות וחולשות, הזדמנויות ואיומים), יש לבחון בדקדקנות את מה שכבר קיים בפועל במסגרת הארגון וצורת ההתנהלות שבו. יש להבין את התרבות הארגונית הקיימת בטרם הוצאה לפועל של התמורות החדשות.

אפילו אם מדובר בעסק הנתון במשבר גורלי וקיים רצון בהול "לנענע את העץ", צריך לנשום עמוק ולעבוד לפי סדר הדברים. שיטות הניהול הקיימות בארגון משרתות צרכים ומניעות תהליכים באופן שוטף. כך שביצוע שינוי גס, אגרסיבי וספונטני יכול לגרום לנזקים יותר מאשר להביא תועלת. מלאכת השינוי בארגון צריכה להיעשות ביד עדינה, בפינצטה ממש. יש להבין ראשית מהם היעדים, האם הם ריאליים, ובמקביל – למפות את הנקודות הקריטיות החוסמות את זרימת העבודה  התקינה והאפקטיבית.

מהי הגישה ההוליסטית שאת מביאה כערך מוסף לייעוץ הארגוני שלך?

כל אדם שפותח עסק או מנהל עסק לאורך זמן מביא איתו את תפיסת העולם שלו, את סט הערכים שמרכיבים את אישיותו, ובעיקר את השאיפות והחלומות שהוא רוצה להגשים.

כשאני פוגשת בעל עסק קטן או בינוני, אני מחפשת את האדם שמאחורי הטייטל. אני מייחסת משמעות רבה לקרבה הבינאישית, על מנת להבין ברמת המהות את התפיסות והגישות שהוא מביא עימו. הן משקפות את אופיו ומשפיעות על אופי ההתנהלות העסקית שלו.

מתוך הגישה ההוליסטית שאני מביאה לייעוץ העסקי, ניתן לחדד את דרך הפעולה המטיבה עם העסק מתוך שיחה עם הבעלים. לעתים עולה כי החששות והפחדים המגיעים מעולמו הרגשי-אישי הם שמנהלים את העסק, תחום שבו נדרשת קבלת החלטות על פי שיקולים רציונליים ואובייקטיבים.

אילו נושאים עולים במהלך הייעוץ הארגוני והליווי העסקי שלך?

חשוב לי להתוות דרך עבודה למנהלי עסקים קטנים ובינוניים. לשם כך, בחנו את עצמכם –  האם ארגז הכלים שלכם מכיל את היכולות הבאות?

  • כישורי מנהיגות
  • תקשורת אפקטיבית
  • יכולות ניהול זמן
  • תהליכי קבלת החלטות
  • שינויים בדפוסי התנהגות מעכבי הצלחה
  • תהליכי ניהול עובדים
  • התמודדות במצבי לחץ

נוכל לפתח כל אחד מהנושאים הללו בפגישות הייעוץ שנערוך. נוכל להתמקד באחד, בחלקם או בכולם, למצות את האיכויות הטבעיות ולתמוך בפיתוח יכולות נוספות, ובכך להזניק את העסק שלכם קדימה.

ליווי עסקי יכול בהחלט לקדם את העסק שלי. כיצד את מציעה לי למקסם את התועלת משירות זה?

כשאני מלווה עסקים קטנים ובינוניים, אני מדגישה בפניהם כי על מנת להטמיע את השינויים או לחזק את הבסיס שנבנה באמצעות תכנית עסקית, יש להפנים כי מדובר בתהליך רציני ולא ב"זבנג וגמרנו". אכן, ישנם מקרים שבהם ניתן בפגישת ייעוץ אחת לכסות נושאים רבים או לקבל מענה על נושאים נקודתיים. אולם עם זאת במידה ורוצים להעניק טיפול מקצועי ומקיף לעסק – מומלץ להתנהל על פי מתווה עבודה מסודר, הכולל מטרות ויעדים מוגדרים לאורך תקופה. התנהלות עסקית נכונה וברורה, במיוחד בשלבים ההתחלתיים, מתווה את הדרך הקצרה והיעילה ביותר להשגתם הבטוחה של היעדים והמטרות.

דווקא בעסק קטן ובינוני חשוב להשקיע בפן הניהולי. נכון, האתגרים העומדים בפני בעל העסק אינה בקנה מידה נרחב או בארגון או בחברה גדולים. אולם ניהול לקוי עלול להביא לעשיית טעיות וכשלים, שלא ביודעין, אשר יכריע את עתיד העסק למפלה ולא להצלחה.

כשאני מייעצת לעסק קטן או בינוני, אני יודעת שאני לוקחת חלק משמעותי בצמיחתו של מקור פרנסה והכנסה לבעליו. ממרום ניסיוני הרב בשוק העבודה, אני עדיין מלאת התלהבות מליווי ואימון של עסקים בראשית דרכם. זו הזדמנות נהדרת, שאני מוקירה עליה תודה, לתרום ולקדם חלומות ושאיפות של אנשים. ותמיד מרגש אותי מחדש לראות כעבור תקופה איך הם מגשימים את יעדיהם וקוטפים את פירות המאמץ וההשקעה.

אודות עינת מוצא אחת היועצות באלפא גו מד 

עינת הינה בעלת ניסיון של 15 שנים בתהליכי אימון, ייעוץ, הדרכה וליווי עסקי לחברות וארגונים.
בעלת תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב, B.SC מאוניברסיטת בן גוריון.
עובדת עם מגוון ארגונים במטרה להעלות את התוצאות העסקיות של החברה באמצעות שיפור תהליכי עבודה, מכירות, ניהול ושירות – זאת על פי הצורך החברה ובהתאמה מלאה לתחום המקצועי שלה.

הליווי נעשה בקבוצות (לרוב הומוגניות מבחינת תפקידים) או במפגשים אישיים מול מנהלים, סמנכ"לים ומנכ"לים.

תחומי הפעילות

שיפור המכירות
העלאת ההכנסות בעסק באמצעות שיפור מיומנויות המכירה של אנשי המכירות ובניית כלים המסייעים לתהליך מכירה קל.

ניהול הידע הארגוני
איסוף וארגון ידע חשוב לארגון במטרה לקבל החלטות אקוטיות לעסק, כגון: עלויות ליד, עלות פגישת מכירה, חלוקה לפי ערוצי השיווק, יחסי המרה בתחום השיווק והמכירות, קצב עמידה ביעדי המכירות, התפלגות המכירות ועוד.

כתיבת חומרים מקצועיים
בניית חומרים מקצועיים ושיווקיים למיטוב, שימור והעברת הידע לעובדי החברה וללקוחותיה.

מיטוב העבודה בתפקידי מפתח
מיצוי ומקסום התפקיד והפקת מירב הפוטנציאל הדרוש והגלום בתפקיד הספציפי.
ארגון והבניית התפקיד על מגוון תחומיו על פי שילוב בין ראות עיני בעל התפקיד ומנהליו.

הכשרת עובדים חדשים
בניית תהליכי חניכה לעובדים חדשים במטרה להעלות את תפוקת העובד ולקצר את תהליך הקליטה, למנוע עזיבות חוזרות ובזבוז כספים ומשאבים.

בניית בסיס עבודה פיננסי נכון
יצירת בסיס עבודה בריא ונכון לעסק המתבסס על תמחור נכון והכוונה וקידום מכירות משתלמות להעלאת הרווחיות בעסק, בד בבד עם ניהול נכון של הכספים ותזרים המזומנים.
בניית תכניות עסקיות והיתכנות פיננסית לעסק חדש או מחלקה חדשה בעסק קיים.

אלפא גוֹ מד | אתם מחפשים? אנחנו מוצאים!

מעסיק?

מחפש עובדים בתחום הרפואה? אלפא גו מד יחידת העילית של עולם ההשמה הרפואי והפרה רפואי היא הפתרון שלך >>

מלאו את הטופס ונציג יחזור אליכם:

מחפש עבודה?

באלפא גו מד נשמח לפתוח לכם דלתות לעתיד מקצועי חדש ומספק
לחצו כאן >>

מלאו את הטופס ונציג יחזור אליכם: